|
Üdvözöllek a honlapunkon! |
|
| |
|
Menü |
|
| |
|
Aranyköpések!!! |
|
Aranyköpések
- - ,,Meg se, szólaltam! Kezitcsókolom! (by Füles)
- -,,A kecskéből nem lesz káposzta!"
- - ,,Olyan bambik vagytok!"
- -,,Most majdnem olyat káromkodtam mint egy kocsis" (by Kocsis tanár Úr)
- - ,,Néz ki a két füle közül a szemével" (by Tamásné)
- - ,,Koleszár hazudik!!!"(by Tamásné)
- - ,,Az is jár haza szopni"!(by Tamásné)
- - ,,Hogy a mama megkenegesse a bokáját,,(by Tamásné)
- ,,Óra végén vér fog folyni"(by Nagyné tanárnő)
- ,,Meg vagytok őrülve?!"(by Nagyné tanárnő)
- ,,Mindjárt odadobok egy kézigránátot"(by Nagyné tanárnő)
- ..A puputeve húzta a trojkát mikor még régen Bekecsen laktunk."(by Füles =)))
- Füles mondá: tetszel egy csajnak... Laci mondá: tépjen sorszámot! :)
- ,, Nézem itt a homo neopriviticus alkotásait"
- ,, Közben Enikő énekeld el Judit fülét ."
- ,, Nincs négyjegyűm, ha kiszólítana az Úr " :) (by Judit)
- ,,Ha Havas tanár úr, akkor engem szólítsatok Jóska bácsinak" (by Kocsis tanár úr)
- ,,-Lehet, hogy te nem is ott vagy, ahol vagy!
- -Bár úgy lenne!" ( Laci felelés közben)
- "Teknőc Ernő! Mégis mire számítottál, hogy még felszerelésed sincs?" (Kocsis tanár úr, Petinek)
- "Ez akkora blama lesz gyerekek!"
- ,,Tanárnő teccet látni a Ki rontotta el a traktort című szovjet filmet?"(by Füles)
- ,,Üljetek helyett vagyis foglaljatok le!"...XD
- ,,Ez nem földi nyelv..."(by Peti mikor Saci mondott vmit)
- ,,A főszereplőnek a címe" (by Saci)
- ,,Utána lefeküdtek egymással... aztán kialakult egy gyermek'' (Barnus irodalom felelete)
- ,,Megtapadt a gyermek'' ( Piffti kiparodizálta az amúgy is vicces feleletet) :D
- ,,Volt ott egy buli'' (ez is by Barnus:))
- ,, Látta ott Anna Jancsi úrfit egy másik nővel kavarni'' :D (szintén)
- ,,De mért a járdán hal? Tudod! Hogy folyamatban van a halása..."(by Enikő)
- ,,Már kockásra nevettem a hasamat!"(by B. Noémi)
- ,,Szentséges habakukk István a mi urunk...":)(by Pitti)
- ,,Elnézést a késésért! Csak elaludt a vonat"(by Füli)
- ,,Pisti nem figyelt...Pistinek behúzok egyet" (by Nagyné tanárnő)
- ,,József Attila Makón hagymát volt kapálni'' (by Kramcsák Szabolcs)
- ,,Egyik legyen, másik külön"
- ,,József Attila gyógyíthatatlan vonatbalesetben halt meg." (by Füles)
- ,,Ich gang Napköziotthonos Kindergarten" (Szaszi ovis emlékeinek egyike :D )
- ,,Sogar überbambik vagytok" :D (vajon ki mondhatta...:D )
| |
|
Linkek |
|
| |
|
Felsőoktatás linkek |
|
| |
|
|
|
Hírek |
|
Hírek : Magyar Érettségi 2007 |
Magyar Érettségi 2007
jude 2007.05.07. 14:27
Rendben lezajlottak az írásbeli érettségi vizsgák magyar nyelv és irodalomból, valamint a magyar mint idegen nyelv tárgyakból hétfőn az ország 1144 középiskolájában és 92 emelt szintű vizsgahelyszínén - közölte az oktatási tárca hétfőn kora délután az MTI-vel.
Az oktatási tárca közleményéből kiderül - ahogy azt az MTI megírta -, hogy középszinten a diákoknak Csokonai Vitéz Mihály és Ady Endre versét kellett összehasonlítaniuk, vagy Sánta Ferenc novellát elemezhettek, vagy azzal kapcsolatban fejthették ki érveiket, hogy az újféle médiák, az elektronikus adathordozók és a hagyományos könyvek milyen viszonyban állnak egymással: kiszorítósdi vagy együttélés-e a jövő útja. Emelt szinten Krúdy és Kosztolányi volt többek között a feladat. A magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi két részből áll.
Középszinten az első 60 percben egy szövegértési feladatsort kell megoldaniuk a vizsgázóknak, 40 pontért. Az idei szöveg Bécs kedvelt vendéglőiről, a turisták által is keresett "heurigerekről" szól. Az ironikus megjegyzésektől sem mentes szöveg a mai tömegturizmus és a régi, hangulatos kiskocsmák szembeállítására épült, de szólt a bécsi vendéglátás más történeti érdekességéről is. A feladatok a szövegben található és abból kikövetkeztethető kifejezések használatára éppúgy rákérdeztek, mint az írás hangnemére vagy az abban megjelenő történelmi személyek szerepére és eseményekre. Egy feladat a bekezdésekhez rendeltet címeket, egy másik a szöveg alapján táblázatba rendelteti az adatokat. Az utolsó feladat összegző: az olvasottak alapján érveket és ellenérveket kell gyűjteni ahhoz, hogy ez a szöveg alkalmas-e egy feltételezett bécsi kiránduláshoz kedvcsinálónak.
A második, szövegalkotási részben 3 különböző típusú feladatból az egyiket kellett 3 óra alatt kidolgoznia a maturandusnak. Ezzel 60 pontot lehet elérni. Az első feladat érvelő típusú, idén arról szólt, hogy az újféle médiák, az elektronikus adathordozók és a hagyományos könyvek milyen viszonyban állnak egymással: kiszorítósdi vagy együttélés-e a jövő útja. A megoldás értékelésében nem az a kérdés, hogy a jelölt mi mellett foglal állást, hanem hogy milyen erős érvekkel támasztja alá mondanivalóját.
A műelemző típusú feladat Sánta Ferenc Kicsik és nagyok című novellája volt. Az ötvenes évek végén született alkotás egy kisfiúnak és egy kislánynak a felnőtteket imitáló közös játékát mutatja be, s amiből megismerhető a felnőtti világról alkotott képük.
Az összehasonlító elemzés két szerelmes verset állít egymás mellé: Csokonai Vitéz Mihály Az eleven rózsához és Ady Endre Meg akarlak tartani című verse között száz év telt el. Egy évszázad szerelemfelfogásbeli változásáról és a költői nyelvi megformáltságban is érzékelhető átalakulásról kell képet alkotnia a vizsgázónak a két vers összevetésekor. Az értelmezést segítő szempontok itt is szerepelnek a feladatlapon - áll a tárca anyagában.
Az emelt szintű írásbeli vizsga szintén 4 órás volt, itt a diák maga dönthette el, melyik feladattípusra mennyi időt fordít, viszont ezen a szinten a maximális pontszám eléréséhez valamennyi feladatot meg kell oldani.
A Nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsor 40 pontot ér. Idén Kosztolányi Marcus Aurelius című ódája állt a középpontban. A kérdések sora nyelvi, műfaji, stiláris érzékenységet mért, egy feladat pedig más költők költői szerepeiről kérdez.
A műelemzésért 25 pontot lehetett kapni: Krúdy Gyula A szerelmi bűvészinas című novellájában a hangnem kettősségének vizsgálatát állítja középpontba. A Reflektálás egy jelenségre feladatért, 20 pont járt. Idén arról kellett egy szöveg segítségével röviden értekezni, hogy történelmi és irodalmi szövegek miképpen különíthetők el - ha elkülöníthetők - egymástól. A 15 pontos gyakorlati írásbeli egy fiktív honlapra vár hozzászólást arról, hogy az utcai feliratok angolosodása mit jelent, és milyen viszonyban áll a 2002 óta hatályos (és idézett) nyelvtörvénnyel.
Forrás: www. metro.hu
| |
|
|
|
Naptár |
|
2024. December
H | K | S | C | P | S | V | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
|
| | |
|
Chat |
|
| |
|
Mikulásnapi vers |
|
A 9/B mikulásnapi verse hozzánk:
,Hull a pelyhes hipotalamusz,
Jöjj el kedves Nikolausz!
Minden negyedikes várva vár,
Hozzál nekik szent gulyást!
Vidám főnök hangja száll,
Nem kapott ma napszúrást!
Van zsákodban gőzölős vasaló és
Extrapiramidális diszkvalifikáció.
Jöjj el hozzánk mozgólépcsőn,
Mert nekünk kell teflon palacsintasütő,
Meggymagot sütni gázsütőn.
Heggesztőpákával gyújtunk be,
Hogy a 12/B-nek kellemes legyen a hőmérséklete."
| |
|
|